۶ آبان ۱۴۰۳، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 872
کد خبر: 85640807
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قوانین اختصاصی برای گردشگران تور مسقط

۶ آبان ۱۴۰۳، ۱۲:۱۹
کد خبر: 85640807
قوانین اختصاصی برای گردشگران تور مسقط

تهران- ایرنابازار- شهر مسقط بعنوان پایتخت کشور عمان شناخته می‌شود. این شهر بزرگ‌ترین شهر این کشور است. کشور عمان به خصوص شهر مسقط به دلیل وجود پادشاهی‌های متفاوت، جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. زبان رسمی مردم این شهر عربی است؛ اما زبان رسمی دوم عمان انگلیسی شناخته می‌شود. به همین دلیل در سفر به مسقط برای ارتباط گرفتن با مردم بومی به مشکل بر نمی‌خورید. در ادامه ما به معرفی برخی اماکن دیدنی عمان، تور مسقط ارزان قیمت و برخی قوانین این کشور می‌پردازیم.

ایرنابازار- برای سفر به شهر مسقط بهتر است که از تور استفاده کنید. چونکه دیگر شما در حین سفر دغدغه‌های مکان و غذا را نخواهید داشت. همچنین با استفاده از تور می‌توانید تمام اماکن دیدنی این شهر را مشاهده کنید. در سفر به مسقط دو نوع تور موجود است. تورهای سینگل و تورهای پکیجی این دو نوع را تشکیل می‌دهند. با استفاده از تور سینگل شما فقط از شهر مسقط دیدن خواهید کرد. اما در تور پکیجی در کنار دیدن کردن از شهر مسقط به دیگر شهرهای حاشیه خلیج فارس نیز می‌توانید سفر کنید.

برای مثال در برخی تورها بعد از بازدید مسقط شما به شهر دبی سفر خواهید کرد. قیمت این تورها تمامی بستگی به امکانات و تعداد روزهایی دارد که شما قصد اقامت دارید. هرچه امکانات و تعداد روزها بالاتر برود شما باید قیمت بیشتری را بپردازید. پس برای رزرو تور مسقط ارزان شما بهتر است کمی در مورد تورها اطلاعات بدست بیاورید.

برای تورهای سینگل قیمت‌ها از ۱۵ میلیون تومان برای سه شب آغاز می‌شود. تورهای پکیجی نیز بستگی به شهرهای موجود در آن پکیج، قیمت متفاوتی دارند. اما بطور میانیگن این قیمت‌ها از ۴۵ میلیون تومان آغاز می‌شود. اگر هزینه‌های سفر برای شما مهم نیست، خرید تور پکیجی صرفه بیشتری دارد. چرا که با خرید این نوع تور شما از دو یا چند شهر متفاوت دیدن خواهید کرد.

قوانین اختصاصی برای گردشگران تور مسقط

اماکن دیدنی مسقط

شهر مسقط یک شهر بندری است که شامل یک طبیعت غنی می‌شود. در کنار این طبیعت غنی عمان کشوری تاریخی نیز به حساب می‌آید. شما با سفر به این شهر هیچگاه احساس خستگی و بی حوصلگی نخواهید کرد، چرا که همیشه جایی برای دیدن وجود دارد. بدون شک ما نمی‌توانیم تمام مکان‌های دیدنی مسقط را در این مقاله معرفی کنیم. اما سعی می‌کنیم تا برخی از بهترین‌های آن‌ها را به شما نشان دهیم. برای علاقه‌مندان به دریا و طبیعت بازدید از کورنیش مطرح بهترین گزینه است.

این مکان یک جای تفریحی در امتداد ساحل و اسکله است که سه کیلومتر طول دارد. ویو این لاین ساحلی دریا و صخره‌های زیبای این شهر است. همچنین در این لاین ساحلی انواع رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها وجود دارند که می‌توانید انواع غذا را تهیه کنید. اگر شما به تست غذاهای جدید در اماکن طبیعی علاقه دارید، باید بازدید از این جاذبه را در دستور کار خود قرار دهید. مسجد جامع مسقط یکی از جاذبه‌های عمان نه، یکی از جاذبه‌های دین اسلام و تاریخ اسلام به حساب می‌آید. این مسجد یکی از بزرگ‌ترین مساجدی است که در دنیا وجود دارد. معماری زیبا و سنتی این مسجد به سبک عمانی و عربی است. این طراحی باعث می‌شود که شما به محض ورود تا مدت‌ها مبهوت این زیبایی‌ها شوید.

لازم به ذکر است که این مسجد از معدود مساجدی است که اجازه بازدید به افراد غیر مسلمان را نیز می‌دهد. مکان بعدی که قصد معرفی آن را داریم را می‌توان بهشت علاقه‌مندان به هنر و موسقی دانست. خانه اپرای مسقط خاستگاه بسیاری از هنرهای این کشور به حساب می‌آید. این خانه گنجایش ۱۱۰۰ نفری را دارد و تمامی فرهنگ و هنر این شهر را در دل خود جای داده است.

قوانین اختصاصی برای گردشگران تور مسقط

در این خانه همواره موسیقی‌های سنتی و تئاتر در حال اجرا هستند. شما می‌توانید هنگام سفر ساعاتی را در این خانه زیبا و سنتی سپری کنید. نمای این ساختمان نمای سفید و خیره کننده‌ای است که یک محل بسیار مناسب برای عکاسی به حساب می‌آید.

برخی قوانین برای گردشگران کشور عمان

کشور عمان یک کشور اسلامی است که در حاشیه خلیج همیشگی فارس قرار دارد. به همین دلیل در این کشور برخی از قوانین اسلامی حاکم است. در کشور عمان تمامی گردشگران باید حدود حجاب را رعایت کنند. برای مثال بانوان باید حجاب کامل داشته باشند و از پوشیدن لباس‌های کوتاه خودداری کنند. در این کشور مصرف نوشیدنی‌های الکلی و مصرف مواد مخدر جرم به حساب می‌آید. هنگام سفر شما نباید هیچکدام از این موارد را همراه داشته باشید.

یکی از قوانین عجیبی که در این کشور وجود دارد این است که در خیابان‌ها گردشگران نباید با صدای بلند و آزار دهنده صحبت کنند. وضع این قانون در کنار احترام به حریم دیگران در نوع خودش عجیب است. مردم کشور عمان مردمانی بسیار پایبند به اصول مذهبی هستند. به همین دلیل هرگونه توهین و شوخی با اماکن مذهبی و دین در این کشور برای گردشگران ممنوع است. مردمان عرب به مهمان نوازیشان معروف هستند. صد درصد در طول سفر شما به این کشور مردمان بومی شما را به منزل خودشان دعوت می‌کنند. شما بهتر است که این دعوت را بپذیرید، وگرنه در ذهن مردم این رد دعوت یک نوع بی احترامی به حساب می‌آید.

*** این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره چارچوب و محتوای آن ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.